Studiebarometeret for universitets- og høyskolestudenter er nå oppdatert med resultater for 2024

Bachelor i markedsføringsledelse - BI Oslo


Vis historiske data
  • UndervisningFormidling og undervisningSkala: 1-5 (1 = Ikke enig - 5 = Helt enig). Hvor enig er du i følgende påstander:
  • Bachelor i markedsføringsledelse - BI OsloBachelor, Handelshøyskolen BI, Oslo
    3,5
  • GjennomsnittAv alle Markedsføring
    3,6
  • 15
  • TilbakemeldingerTilbakemelding og veiledning fra faglig ansatteSkala: 1-5 (1 = Ikke tilfreds - 5 = Svært tilfreds). Hvor tilfreds er du med følgende:
  • Bachelor i markedsføringsledelse - BI OsloBachelor, Handelshøyskolen BI, Oslo
    3,2
  • GjennomsnittAv alle Markedsføring
    3,1
  • 15
  • Vurderingsformereksamener, innleveringer og andre vurderingsformerSkala: 1-5 (1 = I liten grad - 5 = I stor grad). I hvilken grad mener du at eksamener, innleveringer og andre vurderingsformer hittil i studieprogrammet ditt:
  • Bachelor i markedsføringsledelse - BI OsloBachelor, Handelshøyskolen BI, Oslo
    4,0
  • GjennomsnittAv alle Markedsføring
    4,0
  • 15
  • LæringsmiljøSosialt og faglig miljøSkala: 1-5 (1 = Ikke tilfreds - 5 = Svært tilfreds). Hvor tilfreds er du med:
  • Bachelor i markedsføringsledelse - BI OsloBachelor, Handelshøyskolen BI, Oslo
    3,5
  • GjennomsnittAv alle Markedsføring
    3,4
  • 15
  • OrganiseringInformasjon, administrasjon og faglig sammenhengSkala: 1-5 (1 = Ikke tilfreds - 5 = Svært tilfreds). Hvor tilfreds er du med:
  • Bachelor i markedsføringsledelse - BI OsloBachelor, Handelshøyskolen BI, Oslo
    3,8
  • GjennomsnittAv alle Markedsføring
    3,8
  • 15
  • Tilknytning til yrkeslivetInformasjon om og kontakt med arbeidslivetSkala: 1-5 (1 = I liten grad - 5 = I stor grad). I hvilken grad opplever du følgende:
  • Bachelor i markedsføringsledelse - BI OsloBachelor, Handelshøyskolen BI, Oslo
    3,3
  • GjennomsnittAv alle Markedsføring
    2,9
  • 15
  • Eget engasjementMotivasjon og studieinnsatsSkala: 1-5 (1 = Ikke enig - 5 = Helt enig). I hvilken grad er du enig i de følgende påstandene:
  • Bachelor i markedsføringsledelse - BI OsloBachelor, Handelshøyskolen BI, Oslo
    3,7
  • GjennomsnittAv alle Markedsføring
    3,5
  • 15
  • HelhetsvurderingOverordnet tilfredshet med studieprogrammet
  • Bachelor i markedsføringsledelse - BI OsloBachelor, Handelshøyskolen BI, Oslo
    4,2
  • GjennomsnittAv alle Markedsføring
    4,0
  • 15

Bakgrunnsopplysninger fra DBH

Informasjonen er hentet fra Database for statistikk om høgre utdanning (DBH).

Bachelor i markedsføringsledelse - BI OsloHandelshøyskolen BI, Oslo
Andel av heltid
100 %
Studiepoeng
180
Organisering
Campus
Prosent praksis
0 %
Undervisningsspråk
NOR
Videreutdanning
Nei
Antall studenter totalt
469
Andel kvinner
56 %
Andel menn
44 %

> Se NOKUT-portalen i DBH for flere registerdata.

Andre spørsmål fra Studiebarometeret

I hvilken grad er du enig i de følgende påstandene?

Skala: 1-5 (1 = Ikke enig - 5 = Helt enig.)

Bachelor i markedsføringsledelse - BI OsloBachelor, Handelshøyskolen BI, Oslo
GjennomsnittAv alle
Markedsføring
Jeg er, alt i alt, tilfreds med studieprogrammet jeg går på4,24,0

Omtrent hvor mange timer per uke (i gjennomsnitt hittil på dette studiet) brukes på:

Bachelor i markedsføringsledelse - BI OsloBachelor, Handelshøyskolen BI, Oslo
GjennomsnittAv alle
Markedsføring
Læringsaktiviteter organisert av institusjonen (inkludert all undervisning og veiledning, samt praksis hvis relevant)10,610,4
Egenstudier (lese pensum, gjøre oppgaver, delta i kollokvier og annet gruppearbeid, etc.)16,715,5
Betalt arbeid12,611,6

Tidsbruken studentene oppgir vil påvirkes av om studieprogrammet er på hel- eller deltid

Andel av heltid100 %

Vi har ikke resultater for praksis på dette studieprogrammet

Hvor tilfreds er du med eget læringsutbytte hittil i studiet, når det gjelder:

Skala: 1-5 (1 = Ikke tilfreds - 5 = Svært tilfreds.)

Bachelor i markedsføringsledelse - BI OsloBachelor, Handelshøyskolen BI, Oslo
GjennomsnittAv alle
Markedsføring
Teoretisk kunnskap3,93,7
Kunnskap om vitenskapelig arbeidsmetode og forskning3,43,3
Egen erfaring med forsknings- og utviklingsarbeid3,63,2
Yrkes- og fagspesifikke ferdigheter3,53,3
Evne til refleksjon og kritisk tenking4,13,9
Samarbeidsevne4,34,1
Muntlig kommunikasjonsevne3,83,7
Skriftlig kommunikasjonsevne4,24,0
Evne til å tenke nytt4,13,9
Evne til å arbeide selvstendig4,34,1

Hvor tilfreds er du med:

Skala: 1-5 (1 = Ikke tilfreds, 5 = Svært tilfreds.)

Bachelor i markedsføringsledelse - BI OsloBachelor, Handelshøyskolen BI, Oslo
GjennomsnittAv alle
Markedsføring
Lokaler for undervisning og øvrig studiearbeid4,23,8
Utstyr og hjelpemidler i undervisningen3,83,6
Bibliotek og bibliotekstjenester4,04,1
IKT-tjenester (f.eks. læringsplattformer, programvare og PC-tilgang)4,03,8
Indeks - Fysisk læringsmiljø4,03,8

Indekser i detalj

Bachelor i markedsføringsledelse - BI OsloBachelor, Handelshøyskolen BI, Oslo
GjennomsnittAv alle
Markedsføring
Undervisning3,53,6
Skala: 1-5 (1 = Ikke enig - 5 = Helt enig). Hvor enig er du i følgende påstander:
De faglig ansatte gjør undervisningen engasjerende3,33,5
De faglig ansatte formidler lærestoffet/pensum på en forståelig måte3,53,6
Undervisningen dekker sentrale deler av lærestoffet/pensum godt3,83,8
Undervisningen er lagt opp til at studentene skal delta aktivt3,33,3
Tilbakemeldinger3,23,1
NB! Spørsmålet om medstudenters tilbakemeldinger inngår ikke i beregningen av indeksverdien.
Skala: 1-5 (1 = Ikke tilfreds - 5 = Svært tilfreds). Hvor tilfreds er du med følgende:
Antall tilbakemeldinger du får fra faglig ansatte på arbeidet ditt3,12,9
De faglig ansattes evne til å gi konstruktive tilbakemeldinger på arbeidet ditt3,33,2
Faglig veiledning og diskusjoner med faglig ansatte3,23,1
Medstudenters evne til å gi konstruktive tilbakemeldinger på arbeidet ditt3,43,2
Vurderingsformer4,04,0
Skala: 1-5 (1 = I liten grad - 5 = I stor grad). I hvilken grad mener du at eksamener, innleveringer og andre vurderingsformer hittil i studieprogrammet ditt:
Har handlet om sentrale deler av lærestoffet (pensum)4,04,0
Har krevd forståelse og resonnement4,24,2
Har hatt tydelige kriterier for vurdering3,73,7
Har bidratt til din faglige utvikling4,14,0
Læringsmiljø3,53,4
Skala: 1-5 (1 = Ikke tilfreds - 5 = Svært tilfreds). Hvor tilfreds er du med:
Det sosiale miljøet blant studentene på studieprogrammet3,43,4
Det faglige miljøet blant studentene på studieprogrammet3,53,4
Miljøet mellom studentene og de faglig ansatte på studieprogrammet3,63,5
Organisering3,83,8
Skala: 1-5 (1 = Ikke tilfreds - 5 = Svært tilfreds). Hvor tilfreds er du med:
Tilgjengeligheten på informasjon om studieprogrammet du går på3,73,7
Kvaliteten på informasjonen om studieprogrammet du går på3,83,7
Den administrative tilretteleggingen av studieprogrammet (timeplan, studieplan, etc.)3,83,8
Den faglige sammenhengen mellom emnene i studieprogrammet3,93,8
Tilknytning til yrkeslivet3,32,9
Spørsmålene var nye i 2019. Derfor vises ikke tidsserier, eller tall for for studier der vi har slått sammen svar fra 2019 med svar fra 2018.
Skala: 1-5 (1 = I liten grad - 5 = I stor grad). I hvilken grad opplever du følgende:
Jeg får god informasjon om hvordan min kompetanse kan brukes i arbeidslivet3,53,2
Jeg får god informasjon om hvilke yrker/bransjer som er relevante for meg3,33,0
Jeg får innføring i hvordan jeg kan formidle min egen kompetanse til potensielle arbeidsgivere2,82,7
Representanter fra arbeidslivet bidrar i undervisningen (f.eks. som gjesteforelesere/kursholdere)3,42,9
Det er muligheter for å jobbe med prosjekter/oppgaver i samarbeid med arbeidslivet3,52,8
Eget engasjement3,73,5
Skala: 1-5 (1 = Ikke enig - 5 = Helt enig). I hvilken grad er du enig i de følgende påstandene:
Jeg er motivert for studieinnsats3,93,8
Jeg benytter meg av de organiserte læringsaktivitetene som tilbys3,53,3
Jeg møter godt forberedt til undervisningen3,63,2
Jeg opplever at studieinnsatsen min er høy3,93,6