Studiebarometeret for universitets- og høyskolestudenter er nå oppdatert med resultater for 2024

Bachelor i digital kommunikasjon og markedsføring - BI Bergen


Vis historiske data
  • UndervisningFormidling og undervisningSkala: 1-5 (1 = Ikke enig - 5 = Helt enig). Hvor enig er du i følgende påstander:
  • Bachelor i digital kommunikasjon og markedsføring - BI BergenBachelor, Handelshøyskolen BI, Bergen
    Ikke nok svarende
  • GjennomsnittAv alle Markedsføring
    3,6
  • 15
  • TilbakemeldingerTilbakemelding og veiledning fra faglig ansatteSkala: 1-5 (1 = Ikke tilfreds - 5 = Svært tilfreds). Hvor tilfreds er du med følgende:
  • Bachelor i digital kommunikasjon og markedsføring - BI BergenBachelor, Handelshøyskolen BI, Bergen
    Ikke nok svarende
  • GjennomsnittAv alle Markedsføring
    3,1
  • 15
  • Vurderingsformereksamener, innleveringer og andre vurderingsformerSkala: 1-5 (1 = I liten grad - 5 = I stor grad). I hvilken grad mener du at eksamener, innleveringer og andre vurderingsformer hittil i studieprogrammet ditt:
  • Bachelor i digital kommunikasjon og markedsføring - BI BergenBachelor, Handelshøyskolen BI, Bergen
    Ikke nok svarende
  • GjennomsnittAv alle Markedsføring
    4,0
  • 15
  • LæringsmiljøSosialt og faglig miljøSkala: 1-5 (1 = Ikke tilfreds - 5 = Svært tilfreds). Hvor tilfreds er du med:
  • Bachelor i digital kommunikasjon og markedsføring - BI BergenBachelor, Handelshøyskolen BI, Bergen
    Ikke nok svarende
  • GjennomsnittAv alle Markedsføring
    3,4
  • 15
  • OrganiseringInformasjon, administrasjon og faglig sammenhengSkala: 1-5 (1 = Ikke tilfreds - 5 = Svært tilfreds). Hvor tilfreds er du med:
  • Bachelor i digital kommunikasjon og markedsføring - BI BergenBachelor, Handelshøyskolen BI, Bergen
    Ikke nok svarende
  • GjennomsnittAv alle Markedsføring
    3,8
  • 15
  • Tilknytning til yrkeslivetInformasjon om og kontakt med arbeidslivetSkala: 1-5 (1 = I liten grad - 5 = I stor grad). I hvilken grad opplever du følgende:
  • Bachelor i digital kommunikasjon og markedsføring - BI BergenBachelor, Handelshøyskolen BI, Bergen
    Ikke nok svarende
  • GjennomsnittAv alle Markedsføring
    2,9
  • 15
  • Eget engasjementMotivasjon og studieinnsatsSkala: 1-5 (1 = Ikke enig - 5 = Helt enig). I hvilken grad er du enig i de følgende påstandene:
  • Bachelor i digital kommunikasjon og markedsføring - BI BergenBachelor, Handelshøyskolen BI, Bergen
    Ikke nok svarende
  • GjennomsnittAv alle Markedsføring
    3,5
  • 15
  • HelhetsvurderingOverordnet tilfredshet med studieprogrammet
  • Bachelor i digital kommunikasjon og markedsføring - BI BergenBachelor, Handelshøyskolen BI, Bergen
    Ikke nok svarende
  • GjennomsnittAv alle Markedsføring
    4,0
  • 15

Bakgrunnsopplysninger fra DBH

Informasjonen er hentet fra Database for statistikk om høgre utdanning (DBH).

Bachelor i digital kommunikasjon og markedsføring - BI BergenHandelshøyskolen BI, Bergen
Andel av heltid
100 %
Studiepoeng
180
Organisering
Campus
Prosent praksis
0 %
Undervisningsspråk
NOR
Videreutdanning
Nei
Antall studenter totalt
219
Andel kvinner
70 %
Andel menn
30 %

> Se NOKUT-portalen i DBH for flere registerdata.

Andre spørsmål fra Studiebarometeret

I hvilken grad er du enig i de følgende påstandene?

Skala: 1-5 (1 = Ikke enig - 5 = Helt enig.)

Bachelor i digital kommunikasjon og markedsføring - BI BergenBachelor, Handelshøyskolen BI, Bergen
GjennomsnittAv alle
Markedsføring
Jeg er, alt i alt, tilfreds med studieprogrammet jeg går på-4,0

Omtrent hvor mange timer per uke (i gjennomsnitt hittil på dette studiet) brukes på:

Bachelor i digital kommunikasjon og markedsføring - BI BergenBachelor, Handelshøyskolen BI, Bergen
GjennomsnittAv alle
Markedsføring
Læringsaktiviteter organisert av institusjonen (inkludert all undervisning og veiledning, samt praksis hvis relevant)-10,4
Egenstudier (lese pensum, gjøre oppgaver, delta i kollokvier og annet gruppearbeid, etc.)-15,5
Betalt arbeid-11,6

Tidsbruken studentene oppgir vil påvirkes av om studieprogrammet er på hel- eller deltid

Andel av heltid-

Vi har ikke resultater for praksis på dette studieprogrammet

Hvor tilfreds er du med eget læringsutbytte hittil i studiet, når det gjelder:

Skala: 1-5 (1 = Ikke tilfreds - 5 = Svært tilfreds.)

Bachelor i digital kommunikasjon og markedsføring - BI BergenBachelor, Handelshøyskolen BI, Bergen
GjennomsnittAv alle
Markedsføring
Teoretisk kunnskap-3,7
Kunnskap om vitenskapelig arbeidsmetode og forskning-3,3
Egen erfaring med forsknings- og utviklingsarbeid-3,2
Yrkes- og fagspesifikke ferdigheter-3,3
Evne til refleksjon og kritisk tenking-3,9
Samarbeidsevne-4,1
Muntlig kommunikasjonsevne-3,7
Skriftlig kommunikasjonsevne-4,0
Evne til å tenke nytt-3,9
Evne til å arbeide selvstendig-4,1

Hvor tilfreds er du med:

Skala: 1-5 (1 = Ikke tilfreds, 5 = Svært tilfreds.)

Bachelor i digital kommunikasjon og markedsføring - BI BergenBachelor, Handelshøyskolen BI, Bergen
GjennomsnittAv alle
Markedsføring
Lokaler for undervisning og øvrig studiearbeid-3,8
Utstyr og hjelpemidler i undervisningen-3,6
Bibliotek og bibliotekstjenester-4,1
IKT-tjenester (f.eks. læringsplattformer, programvare og PC-tilgang)-3,8
Indeks - Fysisk læringsmiljø-3,8

Indekser i detalj

Bachelor i digital kommunikasjon og markedsføring - BI BergenBachelor, Handelshøyskolen BI, Bergen
GjennomsnittAv alle
Markedsføring
Undervisning-3,6
Skala: 1-5 (1 = Ikke enig - 5 = Helt enig). Hvor enig er du i følgende påstander:
De faglig ansatte gjør undervisningen engasjerende-3,5
De faglig ansatte formidler lærestoffet/pensum på en forståelig måte-3,6
Undervisningen dekker sentrale deler av lærestoffet/pensum godt-3,8
Undervisningen er lagt opp til at studentene skal delta aktivt-3,3
Tilbakemeldinger-3,1
NB! Spørsmålet om medstudenters tilbakemeldinger inngår ikke i beregningen av indeksverdien.
Skala: 1-5 (1 = Ikke tilfreds - 5 = Svært tilfreds). Hvor tilfreds er du med følgende:
Antall tilbakemeldinger du får fra faglig ansatte på arbeidet ditt-2,9
De faglig ansattes evne til å gi konstruktive tilbakemeldinger på arbeidet ditt-3,2
Faglig veiledning og diskusjoner med faglig ansatte-3,1
Medstudenters evne til å gi konstruktive tilbakemeldinger på arbeidet ditt-3,2
Vurderingsformer-4,0
Skala: 1-5 (1 = I liten grad - 5 = I stor grad). I hvilken grad mener du at eksamener, innleveringer og andre vurderingsformer hittil i studieprogrammet ditt:
Har handlet om sentrale deler av lærestoffet (pensum)-4,0
Har krevd forståelse og resonnement-4,2
Har hatt tydelige kriterier for vurdering-3,7
Har bidratt til din faglige utvikling-4,0
Læringsmiljø-3,4
Skala: 1-5 (1 = Ikke tilfreds - 5 = Svært tilfreds). Hvor tilfreds er du med:
Det sosiale miljøet blant studentene på studieprogrammet-3,4
Det faglige miljøet blant studentene på studieprogrammet-3,4
Miljøet mellom studentene og de faglig ansatte på studieprogrammet-3,5
Organisering-3,8
Skala: 1-5 (1 = Ikke tilfreds - 5 = Svært tilfreds). Hvor tilfreds er du med:
Tilgjengeligheten på informasjon om studieprogrammet du går på-3,7
Kvaliteten på informasjonen om studieprogrammet du går på-3,7
Den administrative tilretteleggingen av studieprogrammet (timeplan, studieplan, etc.)-3,8
Den faglige sammenhengen mellom emnene i studieprogrammet-3,8
Tilknytning til yrkeslivet-2,9
Spørsmålene var nye i 2019. Derfor vises ikke tidsserier, eller tall for for studier der vi har slått sammen svar fra 2019 med svar fra 2018.
Skala: 1-5 (1 = I liten grad - 5 = I stor grad). I hvilken grad opplever du følgende:
Jeg får god informasjon om hvordan min kompetanse kan brukes i arbeidslivet-3,2
Jeg får god informasjon om hvilke yrker/bransjer som er relevante for meg-3,0
Jeg får innføring i hvordan jeg kan formidle min egen kompetanse til potensielle arbeidsgivere-2,7
Representanter fra arbeidslivet bidrar i undervisningen (f.eks. som gjesteforelesere/kursholdere)-2,9
Det er muligheter for å jobbe med prosjekter/oppgaver i samarbeid med arbeidslivet-2,8
Eget engasjement-3,5
Skala: 1-5 (1 = Ikke enig - 5 = Helt enig). I hvilken grad er du enig i de følgende påstandene:
Jeg er motivert for studieinnsats-3,8
Jeg benytter meg av de organiserte læringsaktivitetene som tilbys-3,3
Jeg møter godt forberedt til undervisningen-3,2
Jeg opplever at studieinnsatsen min er høy-3,6