Studiebarometeret for universitets- og høyskolestudenter er nå oppdatert med resultater for 2024

Bachelor i globalisering og sosial bærekraft


  • UndervisningFormidling og undervisningSkala: 1-5 (1 = Ikke enig - 5 = Helt enig). Hvor enig er du i følgende påstander:
  • Bachelor i globalisering og sosial bærekraftBachelor, MF vitenskapelig høyskole for teologi, religion og samfunn, Oslo
    Ikke nok svarende
  • GjennomsnittAv alle Humanistiske og estetiske fag, andre
    4,0
  • 15
  • TilbakemeldingerTilbakemelding og veiledning fra faglig ansatteSkala: 1-5 (1 = Ikke tilfreds - 5 = Svært tilfreds). Hvor tilfreds er du med følgende:
  • Bachelor i globalisering og sosial bærekraftBachelor, MF vitenskapelig høyskole for teologi, religion og samfunn, Oslo
    Ikke nok svarende
  • GjennomsnittAv alle Humanistiske og estetiske fag, andre
    3,5
  • 15
  • Vurderingsformereksamener, innleveringer og andre vurderingsformerSkala: 1-5 (1 = I liten grad - 5 = I stor grad). I hvilken grad mener du at eksamener, innleveringer og andre vurderingsformer hittil i studieprogrammet ditt:
  • Bachelor i globalisering og sosial bærekraftBachelor, MF vitenskapelig høyskole for teologi, religion og samfunn, Oslo
    Ikke nok svarende
  • GjennomsnittAv alle Humanistiske og estetiske fag, andre
    4,1
  • 15
  • LæringsmiljøSosialt og faglig miljøSkala: 1-5 (1 = Ikke tilfreds - 5 = Svært tilfreds). Hvor tilfreds er du med:
  • Bachelor i globalisering og sosial bærekraftBachelor, MF vitenskapelig høyskole for teologi, religion og samfunn, Oslo
    Ikke nok svarende
  • GjennomsnittAv alle Humanistiske og estetiske fag, andre
    3,6
  • 15
  • OrganiseringInformasjon, administrasjon og faglig sammenhengSkala: 1-5 (1 = Ikke tilfreds - 5 = Svært tilfreds). Hvor tilfreds er du med:
  • Bachelor i globalisering og sosial bærekraftBachelor, MF vitenskapelig høyskole for teologi, religion og samfunn, Oslo
    Ikke nok svarende
  • GjennomsnittAv alle Humanistiske og estetiske fag, andre
    3,6
  • 15
  • Tilknytning til yrkeslivetInformasjon om og kontakt med arbeidslivetSkala: 1-5 (1 = I liten grad - 5 = I stor grad). I hvilken grad opplever du følgende:
  • Bachelor i globalisering og sosial bærekraftBachelor, MF vitenskapelig høyskole for teologi, religion og samfunn, Oslo
    Ikke nok svarende
  • GjennomsnittAv alle Humanistiske og estetiske fag, andre
    2,5
  • 15
  • Eget engasjementMotivasjon og studieinnsatsSkala: 1-5 (1 = Ikke enig - 5 = Helt enig). I hvilken grad er du enig i de følgende påstandene:
  • Bachelor i globalisering og sosial bærekraftBachelor, MF vitenskapelig høyskole for teologi, religion og samfunn, Oslo
    Ikke nok svarende
  • GjennomsnittAv alle Humanistiske og estetiske fag, andre
    3,8
  • 15
  • HelhetsvurderingOverordnet tilfredshet med studieprogrammet
  • Bachelor i globalisering og sosial bærekraftBachelor, MF vitenskapelig høyskole for teologi, religion og samfunn, Oslo
    Ikke nok svarende
  • GjennomsnittAv alle Humanistiske og estetiske fag, andre
    4,0
  • 15

Bakgrunnsopplysninger fra DBH

Informasjonen er hentet fra Database for statistikk om høgre utdanning (DBH).

Bachelor i globalisering og sosial bærekraftMF vitenskapelig høyskole for teologi, religion og samfunn, Oslo
Andel av heltid
100 %
Studiepoeng
180
Organisering
Campus
Prosent praksis
0 %
Undervisningsspråk
NOR
Videreutdanning
Nei
Antall studenter totalt
40
Andel kvinner
60 %
Andel menn
40 %

> Se NOKUT-portalen i DBH for flere registerdata.

Andre spørsmål fra Studiebarometeret

I hvilken grad er du enig i de følgende påstandene?

Skala: 1-5 (1 = Ikke enig - 5 = Helt enig.)

Bachelor i globalisering og sosial bærekraftBachelor, MF vitenskapelig høyskole for teologi, religion og samfunn, Oslo
GjennomsnittAv alle
Humanistiske og estetiske fag, andre
Jeg er, alt i alt, tilfreds med studieprogrammet jeg går på-4,0

Omtrent hvor mange timer per uke (i gjennomsnitt hittil på dette studiet) brukes på:

Bachelor i globalisering og sosial bærekraftBachelor, MF vitenskapelig høyskole for teologi, religion og samfunn, Oslo
GjennomsnittAv alle
Humanistiske og estetiske fag, andre
Læringsaktiviteter organisert av institusjonen (inkludert all undervisning og veiledning, samt praksis hvis relevant)-11,3
Egenstudier (lese pensum, gjøre oppgaver, delta i kollokvier og annet gruppearbeid, etc.)-16,3
Betalt arbeid-7,8

Tidsbruken studentene oppgir vil påvirkes av om studieprogrammet er på hel- eller deltid

Andel av heltid-

Vi har ikke resultater for praksis på dette studieprogrammet

Hvor tilfreds er du med eget læringsutbytte hittil i studiet, når det gjelder:

Skala: 1-5 (1 = Ikke tilfreds - 5 = Svært tilfreds.)

Bachelor i globalisering og sosial bærekraftBachelor, MF vitenskapelig høyskole for teologi, religion og samfunn, Oslo
GjennomsnittAv alle
Humanistiske og estetiske fag, andre
Teoretisk kunnskap-3,8
Kunnskap om vitenskapelig arbeidsmetode og forskning-3,4
Egen erfaring med forsknings- og utviklingsarbeid-3,4
Yrkes- og fagspesifikke ferdigheter-3,1
Evne til refleksjon og kritisk tenking-4,3
Samarbeidsevne-3,8
Muntlig kommunikasjonsevne-3,9
Skriftlig kommunikasjonsevne-4,0
Evne til å tenke nytt-4,2
Evne til å arbeide selvstendig-4,2

Hvor tilfreds er du med:

Skala: 1-5 (1 = Ikke tilfreds, 5 = Svært tilfreds.)

Bachelor i globalisering og sosial bærekraftBachelor, MF vitenskapelig høyskole for teologi, religion og samfunn, Oslo
GjennomsnittAv alle
Humanistiske og estetiske fag, andre
Lokaler for undervisning og øvrig studiearbeid-3,7
Utstyr og hjelpemidler i undervisningen-3,7
Bibliotek og bibliotekstjenester-4,3
IKT-tjenester (f.eks. læringsplattformer, programvare og PC-tilgang)-3,7
Indeks - Fysisk læringsmiljø-3,9

Indekser i detalj

Bachelor i globalisering og sosial bærekraftBachelor, MF vitenskapelig høyskole for teologi, religion og samfunn, Oslo
GjennomsnittAv alle
Humanistiske og estetiske fag, andre
Undervisning-4,0
Skala: 1-5 (1 = Ikke enig - 5 = Helt enig). Hvor enig er du i følgende påstander:
De faglig ansatte gjør undervisningen engasjerende-3,8
De faglig ansatte formidler lærestoffet/pensum på en forståelig måte-3,9
Undervisningen dekker sentrale deler av lærestoffet/pensum godt-4,2
Undervisningen er lagt opp til at studentene skal delta aktivt-4,2
Tilbakemeldinger-3,5
NB! Spørsmålet om medstudenters tilbakemeldinger inngår ikke i beregningen av indeksverdien.
Skala: 1-5 (1 = Ikke tilfreds - 5 = Svært tilfreds). Hvor tilfreds er du med følgende:
Antall tilbakemeldinger du får fra faglig ansatte på arbeidet ditt-3,4
De faglig ansattes evne til å gi konstruktive tilbakemeldinger på arbeidet ditt-3,8
Faglig veiledning og diskusjoner med faglig ansatte-3,4
Medstudenters evne til å gi konstruktive tilbakemeldinger på arbeidet ditt-3,6
Vurderingsformer-4,1
Skala: 1-5 (1 = I liten grad - 5 = I stor grad). I hvilken grad mener du at eksamener, innleveringer og andre vurderingsformer hittil i studieprogrammet ditt:
Har handlet om sentrale deler av lærestoffet (pensum)-4,3
Har krevd forståelse og resonnement-4,3
Har hatt tydelige kriterier for vurdering-3,8
Har bidratt til din faglige utvikling-4,1
Læringsmiljø-3,6
Skala: 1-5 (1 = Ikke tilfreds - 5 = Svært tilfreds). Hvor tilfreds er du med:
Det sosiale miljøet blant studentene på studieprogrammet-3,5
Det faglige miljøet blant studentene på studieprogrammet-3,7
Miljøet mellom studentene og de faglig ansatte på studieprogrammet-3,5
Organisering-3,6
Skala: 1-5 (1 = Ikke tilfreds - 5 = Svært tilfreds). Hvor tilfreds er du med:
Tilgjengeligheten på informasjon om studieprogrammet du går på-3,6
Kvaliteten på informasjonen om studieprogrammet du går på-3,5
Den administrative tilretteleggingen av studieprogrammet (timeplan, studieplan, etc.)-3,7
Den faglige sammenhengen mellom emnene i studieprogrammet-3,8
Tilknytning til yrkeslivet-2,5
Spørsmålene var nye i 2019. Derfor vises ikke tidsserier, eller tall for for studier der vi har slått sammen svar fra 2019 med svar fra 2018.
Skala: 1-5 (1 = I liten grad - 5 = I stor grad). I hvilken grad opplever du følgende:
Jeg får god informasjon om hvordan min kompetanse kan brukes i arbeidslivet-2,6
Jeg får god informasjon om hvilke yrker/bransjer som er relevante for meg-2,7
Jeg får innføring i hvordan jeg kan formidle min egen kompetanse til potensielle arbeidsgivere-2,1
Representanter fra arbeidslivet bidrar i undervisningen (f.eks. som gjesteforelesere/kursholdere)-2,6
Det er muligheter for å jobbe med prosjekter/oppgaver i samarbeid med arbeidslivet-2,5
Eget engasjement-3,8
Skala: 1-5 (1 = Ikke enig - 5 = Helt enig). I hvilken grad er du enig i de følgende påstandene:
Jeg er motivert for studieinnsats-4,0
Jeg benytter meg av de organiserte læringsaktivitetene som tilbys-3,8
Jeg møter godt forberedt til undervisningen-3,7
Jeg opplever at studieinnsatsen min er høy-3,8