Studiebarometeret for universitets- og høyskolestudenter er nå oppdatert med resultater for 2024

Bachelorprogram i nanoteknologi


  • UndervisningFormidling og undervisningSkala: 1-5 (1 = Ikke enig - 5 = Helt enig). Hvor enig er du i følgende påstander:
  • Bachelorprogram i nanoteknologiBachelor, Universitetet i Bergen, Bergen
    Ikke nok svarende
  • GjennomsnittAv alle Fysiske og kjemiske fag
    3,7
  • 15
  • TilbakemeldingerTilbakemelding og veiledning fra faglig ansatteSkala: 1-5 (1 = Ikke tilfreds - 5 = Svært tilfreds). Hvor tilfreds er du med følgende:
  • Bachelorprogram i nanoteknologiBachelor, Universitetet i Bergen, Bergen
    Ikke nok svarende
  • GjennomsnittAv alle Fysiske og kjemiske fag
    3,6
  • 15
  • Vurderingsformereksamener, innleveringer og andre vurderingsformerSkala: 1-5 (1 = I liten grad - 5 = I stor grad). I hvilken grad mener du at eksamener, innleveringer og andre vurderingsformer hittil i studieprogrammet ditt:
  • Bachelorprogram i nanoteknologiBachelor, Universitetet i Bergen, Bergen
    Ikke nok svarende
  • GjennomsnittAv alle Fysiske og kjemiske fag
    4,1
  • 15
  • LæringsmiljøSosialt og faglig miljøSkala: 1-5 (1 = Ikke tilfreds - 5 = Svært tilfreds). Hvor tilfreds er du med:
  • Bachelorprogram i nanoteknologiBachelor, Universitetet i Bergen, Bergen
    Ikke nok svarende
  • GjennomsnittAv alle Fysiske og kjemiske fag
    3,9
  • 15
  • OrganiseringInformasjon, administrasjon og faglig sammenhengSkala: 1-5 (1 = Ikke tilfreds - 5 = Svært tilfreds). Hvor tilfreds er du med:
  • Bachelorprogram i nanoteknologiBachelor, Universitetet i Bergen, Bergen
    Ikke nok svarende
  • GjennomsnittAv alle Fysiske og kjemiske fag
    3,8
  • 15
  • Tilknytning til yrkeslivetInformasjon om og kontakt med arbeidslivetSkala: 1-5 (1 = I liten grad - 5 = I stor grad). I hvilken grad opplever du følgende:
  • Bachelorprogram i nanoteknologiBachelor, Universitetet i Bergen, Bergen
    Ikke nok svarende
  • GjennomsnittAv alle Fysiske og kjemiske fag
    2,8
  • 15
  • Eget engasjementMotivasjon og studieinnsatsSkala: 1-5 (1 = Ikke enig - 5 = Helt enig). I hvilken grad er du enig i de følgende påstandene:
  • Bachelorprogram i nanoteknologiBachelor, Universitetet i Bergen, Bergen
    Ikke nok svarende
  • GjennomsnittAv alle Fysiske og kjemiske fag
    3,5
  • 15
  • HelhetsvurderingOverordnet tilfredshet med studieprogrammet
  • Bachelorprogram i nanoteknologiBachelor, Universitetet i Bergen, Bergen
    Ikke nok svarende
  • GjennomsnittAv alle Fysiske og kjemiske fag
    4,1
  • 15

Bakgrunnsopplysninger fra DBH

Informasjonen er hentet fra Database for statistikk om høgre utdanning (DBH).

Bachelorprogram i nanoteknologiUniversitetet i Bergen, Bergen
Andel av heltid
100 %
Studiepoeng
180
Organisering
Campus
Prosent praksis
0 %
Undervisningsspråk
NOR
Videreutdanning
Nei
Antall studenter totalt
18
Andel kvinner
22 %
Andel menn
78 %

> Se NOKUT-portalen i DBH for flere registerdata.

Andre spørsmål fra Studiebarometeret

I hvilken grad er du enig i de følgende påstandene?

Skala: 1-5 (1 = Ikke enig - 5 = Helt enig.)

Bachelorprogram i nanoteknologiBachelor, Universitetet i Bergen, Bergen
GjennomsnittAv alle
Fysiske og kjemiske fag
Jeg er, alt i alt, tilfreds med studieprogrammet jeg går på-4,1

Omtrent hvor mange timer per uke (i gjennomsnitt hittil på dette studiet) brukes på:

Bachelorprogram i nanoteknologiBachelor, Universitetet i Bergen, Bergen
GjennomsnittAv alle
Fysiske og kjemiske fag
Læringsaktiviteter organisert av institusjonen (inkludert all undervisning og veiledning, samt praksis hvis relevant)-15,6
Egenstudier (lese pensum, gjøre oppgaver, delta i kollokvier og annet gruppearbeid, etc.)-19,6
Betalt arbeid-5,2

Tidsbruken studentene oppgir vil påvirkes av om studieprogrammet er på hel- eller deltid

Andel av heltid-

Vi har ikke resultater for praksis på dette studieprogrammet

Hvor tilfreds er du med eget læringsutbytte hittil i studiet, når det gjelder:

Skala: 1-5 (1 = Ikke tilfreds - 5 = Svært tilfreds.)

Bachelorprogram i nanoteknologiBachelor, Universitetet i Bergen, Bergen
GjennomsnittAv alle
Fysiske og kjemiske fag
Teoretisk kunnskap-3,8
Kunnskap om vitenskapelig arbeidsmetode og forskning-3,6
Egen erfaring med forsknings- og utviklingsarbeid-3,3
Yrkes- og fagspesifikke ferdigheter-3,2
Evne til refleksjon og kritisk tenking-3,8
Samarbeidsevne-3,9
Muntlig kommunikasjonsevne-3,6
Skriftlig kommunikasjonsevne-3,8
Evne til å tenke nytt-3,5
Evne til å arbeide selvstendig-4,1

Hvor tilfreds er du med:

Skala: 1-5 (1 = Ikke tilfreds, 5 = Svært tilfreds.)

Bachelorprogram i nanoteknologiBachelor, Universitetet i Bergen, Bergen
GjennomsnittAv alle
Fysiske og kjemiske fag
Lokaler for undervisning og øvrig studiearbeid-3,7
Utstyr og hjelpemidler i undervisningen-3,8
Bibliotek og bibliotekstjenester-4,2
IKT-tjenester (f.eks. læringsplattformer, programvare og PC-tilgang)-3,9
Indeks - Fysisk læringsmiljø-3,9

Indekser i detalj

Bachelorprogram i nanoteknologiBachelor, Universitetet i Bergen, Bergen
GjennomsnittAv alle
Fysiske og kjemiske fag
Undervisning-3,7
Skala: 1-5 (1 = Ikke enig - 5 = Helt enig). Hvor enig er du i følgende påstander:
De faglig ansatte gjør undervisningen engasjerende-3,7
De faglig ansatte formidler lærestoffet/pensum på en forståelig måte-3,7
Undervisningen dekker sentrale deler av lærestoffet/pensum godt-4,2
Undervisningen er lagt opp til at studentene skal delta aktivt-3,3
Tilbakemeldinger-3,6
NB! Spørsmålet om medstudenters tilbakemeldinger inngår ikke i beregningen av indeksverdien.
Skala: 1-5 (1 = Ikke tilfreds - 5 = Svært tilfreds). Hvor tilfreds er du med følgende:
Antall tilbakemeldinger du får fra faglig ansatte på arbeidet ditt-3,5
De faglig ansattes evne til å gi konstruktive tilbakemeldinger på arbeidet ditt-3,7
Faglig veiledning og diskusjoner med faglig ansatte-3,5
Medstudenters evne til å gi konstruktive tilbakemeldinger på arbeidet ditt-3,5
Vurderingsformer-4,1
Skala: 1-5 (1 = I liten grad - 5 = I stor grad). I hvilken grad mener du at eksamener, innleveringer og andre vurderingsformer hittil i studieprogrammet ditt:
Har handlet om sentrale deler av lærestoffet (pensum)-4,3
Har krevd forståelse og resonnement-4,3
Har hatt tydelige kriterier for vurdering-3,9
Har bidratt til din faglige utvikling-4,0
Læringsmiljø-3,9
Skala: 1-5 (1 = Ikke tilfreds - 5 = Svært tilfreds). Hvor tilfreds er du med:
Det sosiale miljøet blant studentene på studieprogrammet-3,8
Det faglige miljøet blant studentene på studieprogrammet-3,9
Miljøet mellom studentene og de faglig ansatte på studieprogrammet-3,9
Organisering-3,8
Skala: 1-5 (1 = Ikke tilfreds - 5 = Svært tilfreds). Hvor tilfreds er du med:
Tilgjengeligheten på informasjon om studieprogrammet du går på-3,8
Kvaliteten på informasjonen om studieprogrammet du går på-3,8
Den administrative tilretteleggingen av studieprogrammet (timeplan, studieplan, etc.)-3,7
Den faglige sammenhengen mellom emnene i studieprogrammet-3,8
Tilknytning til yrkeslivet-2,8
Spørsmålene var nye i 2019. Derfor vises ikke tidsserier, eller tall for for studier der vi har slått sammen svar fra 2019 med svar fra 2018.
Skala: 1-5 (1 = I liten grad - 5 = I stor grad). I hvilken grad opplever du følgende:
Jeg får god informasjon om hvordan min kompetanse kan brukes i arbeidslivet-3,2
Jeg får god informasjon om hvilke yrker/bransjer som er relevante for meg-3,3
Jeg får innføring i hvordan jeg kan formidle min egen kompetanse til potensielle arbeidsgivere-2,3
Representanter fra arbeidslivet bidrar i undervisningen (f.eks. som gjesteforelesere/kursholdere)-2,5
Det er muligheter for å jobbe med prosjekter/oppgaver i samarbeid med arbeidslivet-2,5
Eget engasjement-3,5
Skala: 1-5 (1 = Ikke enig - 5 = Helt enig). I hvilken grad er du enig i de følgende påstandene:
Jeg er motivert for studieinnsats-3,8
Jeg benytter meg av de organiserte læringsaktivitetene som tilbys-3,4
Jeg møter godt forberedt til undervisningen-3,2
Jeg opplever at studieinnsatsen min er høy-3,6