Grafisk design 1


  • Sosialt og faglig miljøDet faglige og sosiale læringsmiljøetSkala: 1-5 (1 = ikke tilfreds - 5 = svært tilfreds).
  • Grafisk design 1NOROFF, Bergen
    Ikke nok svar
  • GjennomsnittDesign for alle institusjoner
    3,8
  • 15
  • ArbeidslivsrelevansUtdanningens relevans for, og kobling til, arbeidslivetSkala: 1-5 (1 = ikke enig - 5 = helt enig).
  • Grafisk design 1NOROFF, Bergen
    Ikke nok svar
  • GjennomsnittDesign for alle institusjoner
    3,8
  • 15
  • UndervisningUndervisning, veiledning, tilbakemeldingerSkala: 1-5 (1 = ikke enig - 5 = helt enig).
  • Grafisk design 1NOROFF, Bergen
    Ikke nok svar
  • GjennomsnittDesign for alle institusjoner
    3,8
  • 15
  • OrganiseringInformasjon, administrasjon, faglig sammenhengSkala: 1-5 (1 = ikke enig - 5 = helt enig).
  • Grafisk design 1NOROFF, Bergen
    Ikke nok svar
  • GjennomsnittDesign for alle institusjoner
    3,9
  • 15
  • Startkompetanse og studiestartInformasjon før studiestart, kompetanse og forventninger Skala: 1-5 (1 = i liten grad - 5 = i stor grad).
  • Grafisk design 1NOROFF, Bergen
    Ikke nok svar
  • GjennomsnittDesign for alle institusjoner
    3,8
  • 15
  • VurderingsformerEksamener, innleveringer og andre vurderingsformerSkala: 1-5 (1 = i liten grad - 5 = i stor grad).
  • Grafisk design 1NOROFF, Bergen
    Ikke nok svar
  • GjennomsnittDesign for alle institusjoner
    4,3
  • 15
  • Medvirkning Mulighet for påvirkningSkala: 1-5 (1 = ikke tilfreds - 5 = svært tilfreds).
  • Grafisk design 1NOROFF, Bergen
    Ikke nok svar
  • GjennomsnittDesign for alle institusjoner
    3,7
  • 15
  • HelhetsvurderingAlt i alt, hvor fornøyd er jeg med studieprogrammet
  • Grafisk design 1NOROFF, Bergen
    Ikke nok svar
  • GjennomsnittDesign for alle institusjoner
    3,9
  • 15

Fakta om utdanningstilbudene

Informasjonen er hentet fra Database for statistikk om høyere utdanning (DBH).

Grafisk design 1NOROFF, Bergen
Andel av heltid
100 %
Studiepoeng
60
Organisering
Campus
Antall studenter totalt
3
Andel kvinner
67 %
Andel menn
33 %

> Se DBH for flere registerdata

Andre spørsmål fra Studiebarometeret

I hvilken grad er du enig i de følgende påstandene:

Skala: 1-5 (1 = ikke enig - 5 = helt enig).

Grafisk design 1NOROFF, Bergen
GjennomsnittDesign
for alle institusjoner
Jeg er motivert for studieinnsats-4,0
Jeg benytter meg av undervisningen og andre organiserte læringsaktiviteter som tilbys av fagskolen -4,1
Jeg møter godt forberedt til undervisningen-4,1
Jeg opplever at studieinnsatsen min er høy-4,0
Jeg deltar aktivt i undervisningen-3,9

I hvilken grad opplever du følgende:

Skala: 1-5 (1 = i liten grad - 5 = stor grad).

Grafisk design 1NOROFF, Bergen
GjennomsnittDesign
for alle institusjoner
Digitale verktøy brukes på en slik måte at jeg blir aktivt involvert i undervisningen-4,1
Lærerne har nødvendig kompetanse til å bruke digitale verktøy i undervisningen-4,3
Jeg får opplæring i å bruke digitale verktøy / programmer som er relevante for fagområdet-4,0
Bruk av digital læringsplattform fungerer godt på studiet-4,1

Anslå hvor mange timer per uke, i gjennomsnitt hittil på dette studiet (ikke medregnet ferier), du bruker på:

Grafisk design 1NOROFF, Bergen
GjennomsnittDesign
for alle institusjoner
Læringsaktiviteter organisert av fagskolen (inkludert all undervisning og veiledning, samt praksis hvis relevant)-15,2
Egenstudier (lese pensum, gjøre oppgaver, egenøving, delta i kollokvier og annet gruppearbeid, etc.)-19,0
Betalt arbeid:-8,9

Tidsbruken studentene oppgir vil påvirkes av om studieprogrammet er på hel- eller deltid

Andel av heltid-

Vi har ikke data på praksis for dette utdanningstilbudet

I hvilken grad brukes disse undervisnings- og arbeidsformene i studiet ditt?

Skala: 1-4 (1 = "Brukes ikke", 2 = "Brukes lite", 3 = "Brukes noe", 4 = "Brukes mye")

Grafisk design 1NOROFF, Bergen
GjennomsnittDesign
for alle institusjoner
Klasseromsundervisning/forelesning-2,8
Nettundervisning / forelesning over internett-2,3
Gruppe uten lærer-2,2
Skriftlig arbeid til innlevering-3,2
Studentpresentasjoner-2,9
Prosjektarbeid-3,4
Besøk på en arbeidsplass-1,7
Praksisperioder-1,5
Simulering-1,6
Laboratoriearbeid-1,2
Veiledning-3,0
Rollespill-1,3
Quiz-1,8
Feltarbeid-1,3
Annet eget arbeid / egenøving-3,4

Hvor enig er du i følgende påstander:

Skala: 1-5 (1 = ikke enig- 5 = helt enig)

Grafisk design 1NOROFF, Bergen
GjennomsnittDesign
for alle institusjoner som har kreative fag
I studiet blir jeg forberedt på å drive selvstendig næringsvirksomhet / freelancevirksomhet-3,0
Jeg har ambisjoner om å jobbe profesjonelt med kreative fag etter endt fagskoleutdanning-4,6

Indekser i detalj

Hvis du ønsker å vite hvilke spørsmål indeksene består av kan du trykke på disse under.

Grafisk design 1NOROFF, Bergen
GjennomsnittDesign
for alle institusjoner
Sosialt og faglig miljø-3,8
Hvor tilfreds er du med:
Skala: 1-5 (1 = ikke tilfreds - 5 = svært tilfreds).
Det sosiale miljøet blant studentene på studiet-3,6
Det faglige miljøet blant studentene på studiet-3,7
Miljøet mellom studentene og lærerne på studiet-4,0
Arbeidslivsrelevans-3,8
Hvor enig er du i følgende påstander:
Skala: 1-5 (1 = ikke enig - 5 = helt enig).
Jeg får kompetanse som er viktig i arbeidslivet-4,3
Jeg får kompetanse som gjør at jeg kan gå rett ut i arbeidslivet uten ytterligere utdanning-3,6
Jeg får god informasjon om hvordan min kompetanse kan brukes i arbeidslivet-3,7
Representanter for arbeidslivet bidrar på en god måte i undervisning, prosjektarbeid, praksis, o.l.-3,5
Undervisning-3,8
Hvor enig er du i følgende påstander:
Skala: 1-5 (1 = ikke enig - 5 = helt enig).
Lærerne møter godt forberedt til undervisningen-4,1
Lærerne gjør undervisningen engasjerende-3,8
Lærerne formidler lærestoffet/pensumet på en forståelig måte-3,9
Undervisningen dekker sentrale deler av studieplanen (pensum, læringsutbytte, etc.)-4,0
Undervisningen er lagt opp til at studentene skal delta aktivt-4,0
Jeg har fått tilstrekkelig antall med tilbakemeldinger fra lærerne på mitt arbeid-3,4
Jeg er fornøyd med den faglige veiledningen og diskusjonene med lærerne på studiet-3,7
Lærerne gir konstruktive tilbakemeldinger på arbeidet mitt-3,8
Organisering-3,9
Hvor enig er du i følgende påstander:
Skala: 1-5 (1 = ikke enig - 5 = helt enig).
Nødvendig informasjon om studiet er lett tilgjengelig -3,8
Kvaliteten på informasjon om studiet er god-3,8
Jeg har fått god innføring i studieplanen for studiet/emnet-3,9
Jeg har fått god innføring i læringsutbyttebeskrivelsen (LUB) for studiet/emnet-3,7
Det er god faglig sammenheng mellom emnene i studiet / de ulike delene av studiet-4,0
Jeg får god informasjon om eksamen (f.eks. om gjennomføring og klagemuligheter)-3,8
Undervisningen blir sjelden utsatt eller avlyst-4,3
Startkompetanse og studiestart-3,8
I hvilken grad opplevde/opplever du at:
Skala: 1-5 (1 = i liten grad - 5 = i stor grad).
Du fikk nødvendig praktisk informasjon før oppstarten av studiet-3,8
Utdanningen bygger videre på den kompetansen du hadde ved studiestart-3,9
Du fikk tidlig i studiet en innføring i studieplanen-4,0
Studiets innhold samsvarer godt med forventningene du hadde før studiestart-3,7
Store deler av studiet er repetisjon av det du allerede kan-2,4
Du var motivert for studieinnsats da du begynte på studiet-4,7
Vurderingsformer-4,3
I hvilken grad mener du at eksamen, innleveringer og andre vurderingsformer hittil i studiet ditt:
Skala: 1-5 (1 = i liten grad - 5 = i stor grad).
Har handlet om sentrale deler av lærestoffet (pensum)-4,4
Har krevd forståelse og resonnement-4,3
Har hatt tydelige kriterier for vurdering/karaktersetting-3,8
Har vært godt tilrettelagt for bruk av digitale hjelpemidler (der det er aktuelt)-4,5
Har bidratt til din faglige utvikling-4,3
Medvirkning -3,7
Hvor tilfreds er du med:
Skala: 1-5 (1 = ikke tilfreds - 5 = svært tilfreds).
Studentenes mulighet for å gi tilbakemelding på innhold og opplegg i studiet-3,8
Hvordan studentenes innspill og forslag til forbedringer blir fulgt opp-3,5
Hvordan fagskolen tilrettelegger for medvirkning gjennom studenttillitsvalgte, lokalt studentråd etc.-3,6